Tilausehdot
Päivitetty: 1.8.2025
Nämä tilausehdot (“Ehdot”) koskevat Sisubotin (”Palveluntarjoaja”) tarjoamia rekrytointi- ja viestintäpalveluja (“Palvelu”). Tekemällä tilauksen tai käyttämällä Palvelua asiakas (“Asiakas”) hyväksyy nämä Ehdot.
1. Soveltamisala ja määritelmät
Ehdot soveltuvat kaikkiin Palveluntarjoajan Asiakkaalle toimittamiin palveluihin, ellei kirjallisesti toisin sovita. Palvelulla tarkoitetaan ratkaisuja, joilla Asiakasta autetaan työnhakijoiden tavoittamisessa, viestinnässä ja hakijoiden alustavassa karsinnassa.
2. Sopimuksen synty ja tilausprosessi
Sopimus syntyy, kun Asiakas vahvistaa tilauksen verkkosivulla tai muutoin kirjallisesti. Asiakkaan vastuulla on toimittaa oikeat ja ajantasaiset tiedot (mm. työnantajan tiedot, yhteyshenkilöt, työpaikkailmoituksen sisältö sekä laskutustiedot).
3. Palvelun sisältö
- Työpaikkailmoituksen julkaisu ja näkyvyys valituissa kanavissa.
- Hakijoiden hankinta ja alustava karsinta Asiakkaan antamien kriteerien perusteella.
- Raportointi ja viestintä toimeksiannon etenemisestä.
4. Hinnoittelu ja laskutus
Hinta määräytyy Asiakkaan tilaaman hakijamäärän maksimirajan perusteella. Laskurissa näytetty summa on toimeksiannon maksimihinta (ALV 0 %). Lopullinen hinta määräytyy toteutuneiden ja parhaiksi valikoitujen hakijoiden mukaan:
- jos toteutunut hakijamäärä jää alle tilatun maksimimäärän, veloitetaan vain toteutuneista hakijoista;
- jos yhtään hakijaa ei saada hakuajan päättymiseen mennessä, toimeksianto on maksuton;
- hintoihin lisätään kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero.
Laskutus tapahtuu jälkikäteen toteutuneen määrän perusteella, ellei toisin sovita. Maksuehto on 14 päivää netto, viivästyskorko korkolain mukaan. Mahdolliset muut kulut (esim. erikseen tilatut lisänäkyvyydet) veloitetaan sopimuksen mukaisesti.
5. Asiakkaan velvollisuudet
- Toimittaa oikeat ja riittävät tiedot toimeksiannon toteuttamiseksi.
- Varmistaa, että ilmoitusten sisältö on lain ja hyvien tapojen mukaista.
- Ilmoittaa viipymättä olennaisista muutoksista (esim. paikan täyttyminen, hakuajan muutos).
6. Palveluntarjoajan velvollisuudet
Palveluntarjoaja tuottaa Palvelun ammattitaitoisesti ja huolellisesti. Palveluntarjoaja ei vastaa siitä, että Asiakas valitsee tai palkkaa hakijan, eikä hakijoiden lopullisesta soveltuvuudesta.
7. Immateriaalioikeudet
Palveluun ja sen tuotoksiin liittyvät oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle, ellei kirjallisesti toisin sovita. Asiakas vastaa toimittamansa aineiston oikeuksista.
8. Luottamuksellisuus
Osapuolet sitoutuvat pitämään luottamuksellisina toisiltaan saamansa liike- ja ammattisalaisuudet. Velvoite jatkuu myös sopimussuhteen päättymisen jälkeen.
9. Henkilötietojen käsittely
Palveluntarjoaja käsittelee henkilötietoja tietosuojalainsäädännön mukaisesti. Lisätietoja on tietosuojaselosteessa. Palveluntarjoaja voi toimia rekisterinpitäjänä tai henkilötietojen käsittelijänä palvelusta riippuen.
10. Vastuunrajoitus
Palveluntarjoaja ei vastaa välillisistä tai epäsuorista vahingoista. Suora vastuu rajoittuu enintään kyseisen toimeksiannon laskutettuun nettohintaan. Vastuunrajoitus ei koske tahallisuutta tai törkeää huolimattomuutta.
11. Force majeure
Osapuoli ei vastaa viivästyksestä tai vahingosta, joka johtuu ylivoimaisesta esteestä (esim. laaja verkkohäiriö, työtaistelu, viranomaismääräys). Esteestä on ilmoitettava viipymättä.
12. Sopimuskausi, irtisanominen ja muutokset
Toimeksianto on voimassa sovitun hakuajan, ellei toisin sovita. Osapuolet voivat muuttaa ehtoja kirjallisesti sopimalla. Palveluntarjoajalla on oikeus päivittää näitä Ehtoja julkaisemalla uudet ehdot verkkosivuilla. Mahdolliset muutokset eivät vaikuta jo tehtyihin toimeksiantoihin ilman Asiakkaan suostumusta.
13. Sovellettava laki ja riidanratkaisu
Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Riidat pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvotteluilla; toissijaisesti Helsingin käräjäoikeudessa.
14. Yhteystiedot
Sisubot / Viimo Oy
Sähköposti: info@sisubot.fi
Verkkosivusto: sisubot.fi